.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پروفسور بهزاد به خاک سپرده شد

پروفسور محمود بهزاد پدر زیست شناسی ایران در جوار سردار جنگل به خاک سپرده شد.
در مراسم خاکسپاری وی مهندس عبدالهی استاندار گیلان نیز حضور داشت. بعد از خاکسپاری دکتر خیری از طرف جامعه داروسازان گیلان طی سخنانی خصوصیات انسان دوستانه دکتر محمود بهزاد را برشمرد.

وی گفت: بهزاد تا آخرین لحظات، به زندگی فکر می کرد، به انسان فکر می کرد و هرگز به مسائل منفی و پیش دارنده تمرکز نمی کرد و افکار و زندگی اش برنامه ریزی برای فردا بود. مرحوم پروفسور محمود بهزاد در سال 1292 در شهر رشت به دنيا آمد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهش به اتمام رساند.
وي اولين گيلاني بود كه موفق به گرفتن ديپلم شد و در سال 1314 تحصيلات عالي خود را در دانشسراي تهران به اتمام رساند و موفق به دريافت ليسانس علوم طبيعي و تربيتي شد.
مرحوم بهزاد با مراجعه به زادگاهش به تدريس مشغول شد و سپس از سال 1324 به تهران منتقل و يك سال بعد به عنوان معاون دبيرستان البرز تهران مشغول به خدمت شد.
وي در سال 71 مصادف با زادروز تولد حكيم زكرياي رازي و روز داروساز از سوي انجمن داروسازان به عنوان استاد نمونه كشور معرفي شد.
وي در طول عمر 94 ساله خود موفق به بيش از صدها ترجمه، تاليف و ويرايش كتاب شد.
از مرحوم بهزاد، 3 فرزند به نام‌هاي فرامرز بهزاد 76 ساله استاد زبان و ادبيات آلماني شاغل در دانشگاه هامبورگ آلمان، دكتر پريچهر بهزاد محقق در دانشگاه مونيخ آلمان و مهندس هوشنگ بهزاد آرشيتكت ساكن در شيراز به جاي مانده است. گفتنی است مجلس ترحیم دکتر محمود بهزاد پنجشنبه 15 شهریور ماه از ساعت 15 الی 16:30 در مسجد گلسار رشت برگزار خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.